جلسه شورای هماهنگی تأسیسات و موسسات گردشگری فارس تشکیل شد

طرحهای تهیه شده درحوزه میراث فرهنگی نیاز به تأمین منابع بیشتری دارد

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس در نخستین جلسه شورای هماهنگی تأسیسات و موسسات گردشگری که با حضور مدیران اصناف گردشگری فارس تشکیل شد گفت : با تشکیل این نشست سعی می شود با استفاده از توانمندیهای فکری و اجرایی بخشهای خصوصی تحت پوشش و به چالش کشاندن مشکلات، راهکارهای مناسبی درراستای ارتقای این صنعت ارائه گردد.

فریدون فعالی گفت : خوشبختانه این شورا فعالیت خوبی را آغاز کرده و مشکلات مطرح شده در مصوبات قبلی جلسات پیگیری و تا حد امکان برطرف گردیده است.مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به اینکه هدف این شورا بررسی و حل و فصل مشکلات پیش رو و ارائه خدمات بهتربه گردشگران می باشد گفت : موضوع خانه های استیجاری یکی از مشکلاتی بود که دراین شورا مطرح و با پیگیریهای صورت گرفته تا حد زیادی حل و فصل شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد زیر ساخت های گردشگری از مهمترین برنامه ها و سیاستگذاری های سازمان درتوسعه گردشگری می باشد گفت : برای پروژه های مختلف طرح ها را آماده کرده ایم، که نیاز به تأمین منابع برای اجرایی کردن آن ها داریم.

فریدون فعالی : همچنین از برپایی نمایشگاه بین المللی گردشگری فارس از 5-8 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس خبرداد و گفت : این نمایشگاه باید امسال در سطح گسترده تر و با کیفیتی بهتر از گذشته برگزار شود .

وی درپایان تشکیل شورای هماهنگی تأسیسات و موسسات گردشگری را فرصتی مناسب جهت همفکری و همکاری صنوف مختلف صنعت گردشگری فارس و حل مشکلات و موانع توسعه این صنعت در استان دانست

رئیس جامعه هتلداران فارس نیز در این جلسه گفت : مراکز اقامتی دولتی همچنان مانند گذشته به فعالیت خود ادامه می دهند که بایدطبق سیاست گذاری دولت این مراکز به بخش خصوصی واگذار شوند. وی از خدمات دهی نامطلوب و بی کیفیت باغ ها در برگزاری مراسم و مجالس مختلف و صدور مجوزهای بی رویه جهت اینگونه اماکن خبردادو گفت : در باغ هایی که مراسم و مجالس برگزار می شود عدم رعایت نکات فنی و بهداشتی و دریافت مبالغ گزاف فراگیر شده است و این در حالی است که سالن های برگزاری مجالس در هتل ها که با کیفیت بسیار بالایی خدمات می دهند و حاضرند با تخفیف بیشتری نیز خدمات دهند خالی ازبرگزاری اینگونه مجالس است .

وی همچنین به پایین بودن درصد اشغال هتل ها ، محدودیت های حمل و نقل هوایی فارس و مشکلات صدور ویزا در فرودگاه شیراز اشاره کرد.

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری استان نیز گران بودن خدمات به گردشگران را یکی از عوامل مهم عدم ورود تور به ایران دانست و گفت : قیمت ها به نسبت کیفیت ارائه خدمات درایران با بسیاری از کشورها قابل مقایسه نیست و برهمین اساس قیمت تورهای ورودی به ایران گران می باشد .

وی ضعف در امر آموزش را نیز یکی از مشکلات صنعت گردشگری دانست و گفت : بکارگیری راهنمایان براساس نرخ های مصوب صورت نمی گیرد و آنها ناچارند با نرخ پایین تر از نرخ مصوب شده فعالیت کنند.

وی تشکیل این شورا را فرصتی مناسب جهت نظارت اصناف مختلف گردشگری بر فعالیت های یکدیگر و بهسازی امور دانست .

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی وجهانگردی فارس نیز با اشاره به اینکه فعالیت شورا باید دراین راستا باشد که اصناف بتوانند با تعامل یکدیگر نقشه مسیری برای توسعه صنعت گردشگری استان ترسیم نمایندگفت : باید درطرح جامع گردشگری که برای فارس در حال آماده شدن است نظرات بخش های خصوصی نیز لحاظ گردد.

به اعتقاد تیموری ایجاد بازار رقابت در میان اصناف مختلف گردشگری و کیفیت ارائه خدمات توسط موسسات است که نرخ بازار و میزان عرضه و تقاضا را مشخص می کند و موسسات گردشگری با ارزان سازی ارائه خدمات نمی توانند مشتریان بیشتری جذب نمایند.

مدیر جامعه مهمانپذیران فارس نیز از مسائل صنعت گردشگری فارس به عدم وضعیت مطلوب شهری شیراز با توجه به توانمندیهای این شهر و حضور گردشگران اشاره کرد و گفت : در حاشیه حرم احمد بن موسی (ع) با توجه به عدم نظافت مطلوب شاهد صحنه های نامناسب می باشیم که در شأن شهر شیراز نیست. وی نیاز به تسهیلات ویژه جهت بهسازی وضعیت مهمانپذیرها را نیز ضروری دانست .

افشین تهرانی عضو جامعه هتلداران فارس نیز با اشاره به موضوع ارزان سازی سفر گفت : در راستای اجرای این طرح ضروری است ابتدا قیمت تمام شده پکیج های مختلف یک تور اعم از راهنما ، ایاب و ذهاب ، اقامت و ... استخراج و تعدیل شود.

              

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد